четвер, 24 грудня 2015 р.

План вивчення теми

Автор
Ім’я, по-батькові та прізвище
Вовк Надія Іванівна
Назва навчального закладу
Загальноосвітня школа І-ІІІст. с.Озерної
Місто, село, район, область
Тернопільська область, Зборівський район, село Озерна
Відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
23.11.2015-26.12.2015
Тренери

Дрига Майя Костянтинівна
Антонів Галина Ярославівна
Місце проведення тренінгу
ЗОШ І-ІІІ ст. м.Зборова
Опис навчальної теми
Назва
Павло Тичина: співець сонячних кларнетів чи номенклатурний поет?
Стислий опис
Даний проект розрахований на учнів 10-11 класу. У ході проекту ми поміркуємо над тим, у чому полягає трагізм долі митця; вияснимо, які чинники впливали на злети і падіння його творчості; охарактеризуємо його як багатогранну особистість .
Предмет, навчальна тема
Українська література. Творчість  Павла Тичини.
Клас (вікова категорія)
 11 клас (16-17 років)
Приблизний час вивчення теми
Три 45-хвилинних уроки
Освітні засади
Державні освітні стандарти та навчальні програми
Українська література
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів . Українська література 5-11 класи .
     Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів .
Знати і вміти розповісти про трагізм творчої долі П.Тичини . Назвати його ранні збірки . Аналізувати основні мотиви і стильові тенденції ранньої творчості . Розвивати навички аналізу поезій, виділення основних мотивів, ознак індивідуального стилю . Вміти давати власну оцінку творчості П . Тичини .
Вивчити напам’ять: « Арфами, арфами…», « О панно Інно…»
Розвиток естетичного смаку, культури образного бачення . Осмислення зв’язку внутрішньої свободи митця з процесом його творчості .


Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
1.   Учні будуть виразно читати поетичні тексти П.Тичини, аналізуватимуть їх .
2.   Пройдуть тестування для виявлення рівня їх ознайомлення з біографією митця .
3.   Визначать характерні риси творчості П.Тичини в юності (новаторство в змісті та формі ) та в зрілі роки.
4.   Проаналізують ставлення інших митців до постаті поета (В.Стус, Василь Барка, В.Сосюра )
5.   Ознайомляться  із багатогранністю таланту П.Тичини (музикант, художник, композитор, диригент) .
6.   Учні з’ясують зв'язок творчості митця із суспільними процесами.
7.   Зроблять учнівську презентацію та публікацію .
Створять веб – сторінку .
Основні запитання
Ключове запитання
У чому полягає трагізм долі П.Тичини?
Тематичні запитання
1.Оцінка постаті П.Тичини іншими митцями.
2.Особливості ранньої творчості та творчості зрілих років.
3.Багатогранність таланту.
4.Місце в українській літературі .
Змістові запитання
1.   Дати визначення поняттям: тропи, стилістичні фігури.
2.   Визначити, до якого виду лірики належать поезії П.Тичини
План оцінювання
Графік оцінювання
На початку проекту
Впродовж роботи над проектом
Наприкінці роботи над проектом
Обговорення Основних запитань
Перегляд презентації вчителя та її обговорення
Презентація Основних запитань
Консультації Самостійна робота з Формами оцінювання
(само- та взаємооцінювання)
Форма для оцінювання продуктів проекту
Демонстрація (захист проекту), відеоролик
Форма оцінювання блогу, відеоролику(продукту)
Стислий опис оцінювання
До початку проекту використовуємо мозкову атаку за допомогою презентації основних запитань. Потім кожний учень отримує картку ЗХД та заповнює перший стовпчик.
Впродовж роботи над проектом за планом виконання проекту виконуємо спостереження за роботою груп з періодичним поверненням до заповнення карток ЗХД за формою для оцінювання продуктів проекту та надаємо консультації групам по результатам дослідження, які з’являються на блозі.
Після завершення проекту проводимо демонстрацію з захистом проекту у вигляді демонстрації блогу.
Методичні засади
Попередні знання та навички
Учні повинні знати деякі відомості з біографії П. Тичини, повинні уміти аналізувати, порівнювати, проводити аналогії, робити висновки.
Вміти користуватися Інтернетом для пошуку необхідної інформації та створювати презентації, публікації та блоги на комп’ютері.
Діяльність учнів та вчителя
Перед вивченням теми вчитель демонструє учням презентацію "Презентація ідей проекту" та проводить опитування, щоб визначити попередню базу знань.
Для участі в проекті діти об’єднуються в малі групи для проведення дослідження, а саме: групи, що досліджують
  • біографію П.Тичини в різних критичних джерелах;
  • аналізують окремі поезії з ранніх та пізніх збірок митця;
  • випускають публікації та створюють веб-сторінки.
Перед пошуком матеріалів в Інтернеті учні знайомляться з нормами авторського права, інструкцією роботи за комп’ютером та обговорюють питання, які розташовані у презентації з питань фасилітації. Пропонують свої ситуації, які можуть виникати при роботі в проекті.
Далі учні проводять пошук необхідних матеріалів для свого проекту (текст, малюнки, презентації), переглядаючи сайти за своєю темою. Використовують презентацію для фасилітації. Переконуються у достовірності, науковості знайдених матеріалів. Під час роботи з ресурсами мережі, учні знайомляться з ризиками, які можуть зустрітися. Проводиться дискусія «Безпечне користування мережею».
Хід дослідження групи оформляють у вигляді учнівського блогу та відеоролику , в яких зазначають, що вони будуть досліджувати, як робили дослідження та як були опрацьовані і представлені результати дослідницької діяльності. Для обдарованих дітей пропонується за результатами створити власний відеоролик. Оцінювання блогу здійснюється за контрольним списком та формою оцінювання. Контрольний список пропонується учням для самооцінювання перед створенням блогу. З формою оцінювання блогу та презентації (для відеоролика) учні знайомляться напередодні створення самого блогу.
Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
Забезпечити шаблонами для деяких елементів проекту, наприклад, шаблоном презентації та роздрукувати вигляд веб-сторінки блогу.
Дозволити учням обирати методи та інструменти для створення кінцевого міні-проекту, який відповідає вподобанням та вмінням учнів, а також враховує їх сильні сторони.
Обдаровані учні
Написання власних поезій
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)
Фотоапарат
Комп’ютер (и)
Цифровий фотоапарат
DVD - програвач
Доступ до Інтернету
Лазерний диск
Принтер
Мультимедійний проектор
Сканер
Телевізор
Відеомагнітофон
Відеокамера
Обладнання для відео конференцій
     Інше
Програмне забезпечення (відмітьте необхідне)
Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
Програма для створення публікацій
Програма для електронної пошти
Енциклопедія на  компакт-диску
Програма для роботи із зображеннями
Програма для створення комп’ютерних презентацій
Програма для роботи з Інтернетом
Програма для  розробки веб-сторінок
Програма для роботи з текстами
Програма для створення відеороликів
Друковані матеріали
  • Твори П.Тичини
  • В.Стус Феномен доби (Сходження на Голгофу слави)
Обладнання та канцтовари
Папір А4 – 1 пачка
Маркери для дошки
Лазерні диски
Інтернет ресурси
https://www.blogger.com
Інші ресурси
Батьки учнів 11класу













Немає коментарів:

Дописати коментар